Arrangør: En lokalforening under Dansk Politihundeforening Område 3.
Startgebyr: jfr. generalforsamlingen, som hovedsagelig skal anvendes til køb af præmier. Den arrangerende forening står for præmiekøb.
Dommere og figuranter: Den arrangerende forening er ansvarlig for dommer og figuranter, ligeledes er formændene for tilmeldte foreninger ansvarlige. Der sendes ikke en tilmeldings blanket hvor der kun er påført hundefører, kan der ikke findes dommer og figuranter i lokal afdelingen, kontaktes den arrangerende forening inden tilmeldingen. Der tilmeldes samlet fra den enkelte lokalforening. Der ligges i høj grad op til samarbejde på tværs at alle lokale afdelinger i området, kontakt gerne andre lokale afdelinger for hjælp. Konkurrenceudvalget kan også kontaktes. De hundeførere der ønsker at deltage bør søge dommer og figuranter som kan hjælpe. I Nødstilfælde kan konkurrencen afholdes med kun ”en” dommer pr. standplads.
Overdommer: Overdommere udpeges af konkurrenceudvalget i samarbejde med den arrangerende forening.
Tilmeldingsfrist: Senest 4. uger før konkurrencedagen, kun ved skriftlig tilmelding via formand.
Tilmelding skal indeholde: Hundeførers navn, mobil nr., @ adresse. Hundes navn, køn, kåring nr. Navn på dommer og figuranter, mobil nr. @ adresse. Er der ikke ved tilmeldingsfristens udløb tilmeldt minimum 2 hunde, afvikles konkurrencen ikke.
Afbud: Ved manglende afbud eller ved for sent afbud, skal startgebyret betales.
Konkurrencer: Sydjysk Mesterskab for unghunde skal altid afvikles før Dansk Politihundeforenings unghundekonkurrence i foråret.
Vandrepræmier: Afleveres senest på dage for konkurrencen til den arrangerende forening, præmien skal være graveret.
Præmier og placering: Efter Dansk Politihundeforenings regler om præmie og placering. Strafbestemmelser ved bortvisning i konkurrence: Se dansk politihundeforenings regler.