×
6
5
4
3
2
1
OMRÅDE
OMRÅDER
FORSIDEBLIV MEDLEM
Logo
Almindelige bestemmelser
Arrangør: En lokalforening under Dansk Politihundeforening Område 3.

Startgebyr: jfr. generalforsamlingen, som hovedsagelig skal anvendes til køb af præmier. Den arrangerende
forening står for præmiekøb.

Dommere og figuranter: Den arrangerende forening er ansvarlig for dommer og figuranter, ligeledes er
formændene for tilmeldte foreninger ansvarlige. Der sendes ikke en tilmeldings blanket hvor der kun er
påført hundefører, kan der ikke findes dommer og figuranter i lokal afdelingen, kontaktes den
arrangerende forening inden tilmeldingen.
Der tilmeldes samlet fra den enkelte lokalforening.
Der ligges i høj grad op til samarbejde på tværs at alle lokale afdelinger i området, kontakt gerne andre
lokale afdelinger for hjælp.
Konkurrenceudvalget kan også kontaktes.
De hundeførere der ønsker at deltage bør søge dommer og figuranter som kan hjælpe.
I Nødstilfælde kan konkurrencen afholdes med kun ”en” dommer pr. standplads.

Overdommer: Overdommere udpeges af konkurrenceudvalget i samarbejde med den arrangerende
forening.

Tilmeldingsfrist: Senest 4. uger før konkurrencedagen, kun ved skriftlig tilmelding via formand.

Tilmelding skal indeholde:
Hundeførers navn, mobil nr., @ adresse.
Hundes navn, køn, kåring nr.
Navn på dommer og figuranter, mobil nr. @ adresse.
Er der ikke ved tilmeldingsfristens udløb tilmeldt minimum 2 hunde, afvikles konkurrencen ikke.

Afbud: Ved manglende afbud eller ved for sent afbud, skal startgebyret betales.

Konkurrencer: Sydjysk Mesterskab for unghunde skal altid afvikles før Dansk Politihundeforenings
unghundekonkurrence i foråret.

Vandrepræmier: Afleveres senest på dage for konkurrencen til den arrangerende forening, præmien skal
være graveret.

Præmier og placering: Efter Dansk Politihundeforenings regler om præmie og placering.
Strafbestemmelser ved bortvisning i konkurrence: Se dansk politihundeforenings regler.